Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Introduktion til Magiske Myter - teori som du aldrig har set det før

Go down

Introduktion til Magiske Myter - teori som du aldrig har set det før Empty Introduktion til Magiske Myter - teori som du aldrig har set det før

Indlæg af Keith Ozera Tirs Mar 13, 2012 4:33 am

//udkast//

Magiske Myter er et teoretisk fag, hvor vi skal arbejde med forskellige myter og teorier om hvad magi er. Vi skal forsøge at nå til forståelse med, hvad magi egentligt indebærer, fokusere på essensen, og genopdage den ægte magi.

I dag tager troldmænd og hekse verden over magi forgivet. De færreste tænker over, at verden engang var uvidende omkring de mystiske energi og kræfter vi omgives af, kort sagt – vi tager magi forgivet.
For at kunne mestre noget til det yderste kræver det en højere forståelse. Vil vi nogen sinde videreudvikle os – og her snakker jeg ikke om, at opfinde en ny måde, at få dit vasketøj til at ordne sig selv, eller en ny eliksir mod urenheder – så må vi vide mere om hvor magien kom fra, hvad den er og hvordan den fungere. Det er kun logisk at bruge historien som en lærermester, det ser vi eksempler på verden over, vi lærer fra vores fortid, så er det ikke på høje tid, at vi også gør det gældende omkring magi? Tænk hvilke vidundere, der kunne vente derude? Tænk hvad vi kan finde, se og opleve. Tænk hvis vi en dag ikke havde magi længere? Tænk hvis magi ikke er en uendelig ressource?
Magiske Myter er måske nok et teori studie, men jeg lover jer et år, som I aldrig har oplevet det før. Vi skal på en rejse tilbage i tiden, tilbage til magiens oprindelse, dens ’vugge’ så at sige. Vi skal undersøge, og forske så vi kan lære. Vi skal lære så vi kan forstå magien. Vi skal forstå magien så vi kan mestre den.

I løbet af jeres år med Magiske Myter vil I bliver stillet overfor lektier af en måske lidt anderledes slags. Da faget er teoretisk baseret vil jeg forsøge, at gøre det så spændende og levende for jer som muligt, I vil blive inddraget i undervisningen på nogle nye måder, Hogwarts har aldrig set et fag som dette.
Jeg forventer meget af jer i dette fag, det er for de ældre af eleverne, og derfor er kravene og målene også højere. Jeg ligger stor vægt på kreativitet, og kreativitet behøver ikke fylde 2500 ord. Lektierne vil variere en del, nogle uger vil I skulle arbejde i RPG form, nogle gange udelukkende facts, en selvskreven myte eller noget andet spændende. Det er meget vigtigt, at I ikke skriver f.eks. RPG form i jeres lektie hvis ikke jeg har bedt jer om det.
Jeg har næse for om folk skriver af, so don’t.. just don’t..
Jeg skriver i min lektion hvis jeg forventer kilder, så hold lige øjnene åbne.
Gør jer selv den tjeneste at læse jeres lektie igennem inden i sender den ind. Hold øje med om jeres lektie virker rodet, runder jeres slutning pænt af? Hænger tingene sammen og holder I samme niveau gennem hele lektien?
Keith Ozera
Keith Ozera

Antal indlæg : 7
Points : 11
Join date : 06/03/12

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum